Het aftellen is begonnen... - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Rianne Os - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen... - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Rianne Os - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen...

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

16 Maart 2006 | Nederland, Rotterdam

Het heeft een tijdje op zich laten wachten...

Lang wisten we niet wat we zouden kunnen verwachten, maar eindelijk weten we meer. We zullen onderzoek doen naar de ziekte "sikkelcelanemie", een vorm van bloedarmoede die voornamelijk bij negers voorkomt. Aan ons de taak om te onderzoeken hoeveel mensen in de bevolking van Dar es Salaam alleen drager zijn van deze ziekte en hoeveel mensen daadwerkelijk de ziekte hebben. Dit doen we door bloed te analyseren in het laboratorium.

Afgelopen weken waren rommelig. Inmiddels hebben we meegelopen op het laboratorium van het Erasmus MC en weten we wat meer over de technieken die we zullen gebruiken, het schijnt een modern laboratorium te zijn dat te vergelijken is met wat we in Nederland gewend zijn.

Verder is alles nu wel ingekocht... de tropenoutfit, zonnebrandcreme en DEET om ons te wapenen tegen de muskieten. Een probleem is helaas wel dat we zo aan die 20 kg bagage zitten. Dus er zullen keuzes gemaakt moeten worden!

We zullen hoogstwaarschijnlijk slapen in het TYCS, een hostel in Dar waar voornamelijk internationale studenten verblijven. Daarover vast later nog meer!

Zoals je ziet spreek ik steeds in de "we" vorm. Dat komt omdat ik niet alleen ga. Het onderzoek zal ik gaan doen met Esther (www.xessiex.waarbenjij.nu).

Dit keer dus nog geen spannende verhalen en mooie foto's, die zullen zeker nog wel komen...

Tot later!

• 24 Maart 2006 - 14:14

Esther:

Hi Rianne,
    mooie site, hoop dat je daar de mogelijkheid hebt om iedereen goed op de hoogte te kunnen houden. Veel succes maar vooral ook heel erg veel plezier!
    Liefs Esther

• 25 Maart 2006 - 08:44

Bertine,nico En Kids:

Hoi Rianne,
    Eindelijk is het zo ver. Een goede reis en een te gekke, gezellige, fijne en interressante tijd daar toegewenst. xxx bertine, Nico en kids. PS appeltaart was lekker.

• 27 Maart 2006 - 07:04

Bernadet:

Hoi zus,
    Nu is het echt begonnen. Je ben nu aan het wachten tot dat het vliegtuig dan eindelijk vertrekt, maar dan begint een geweldige tijd.
    Liefs Bernadet

• 27 Maart 2006 - 11:45

Rianne G:

Hee!! Vandaag ga je... Heel veel plezier, maak dr een mooie tijd van! Ben benieuwd hoe t allemaal word.. kus Rianne

• 27 Maart 2006 - 16:37

Remco & Angela:

Heej meis, je bent er nu bijna denk ik dus tijd voor een berichtje :-)
    We wensen je enorm veel plezier en heel veel succes met wat je daar gaat doen. Hopelijk kom je niet al te bruin terug anders zien wij er allemaal nog witter uit hier haha! Nou succes en we horen je nog. Dikke zoen van ons.

• 02 April 2006 - 19:15

Rien En Wilma:

rianne we hebben je berichtjes gelezen en wensen je heel veel geluk en plezier zijn jaloers op het warme weer bij jou groetjes rien en wilma