Aangekomen... - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Rianne Os - WaarBenJij.nu Aangekomen... - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Rianne Os - WaarBenJij.nu

Aangekomen...

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

28 Maart 2006 | Tanzania, Dar es Salaam

Dag allemaal,

Bij deze wil ik jullie ontzettend bedanken voor alle leuke reacties, berichtjes en cadeautjes die mijn verblijf in Tanzania (nog) aangenamer zullen maken!

Na een lange zit in het vliegtuig kwamen we rond een uur of negen aan in Dar es Salaam, op dat moment nog steeds zo'n 31-32 graden Celsius. Best even wennen dus! We dachten dat het vliegveld te vergelijken zijn met Schiphol, dat was dus zeker niet het geval!! Al binnen 10 minuten stonden we met onze koffers bij de uitgang, maar we moesten nog even wachten op de taxi. Die hadden we 'besteld' rond 22.30 uur. In ruim een half uur zijn we wel 20x benaderd voor een rit met de taxi. En wij steeds maar weer duidelijk maken dat we al een chauffeur geregeld hadden... Duurde wel even voor ze dat door hadden.

Het geeft ook een beetje de sfeer op straat weer. Mensen komen aardig over, maar steeds bedenk ik me dat ze wat van me willen en ik er als blanke (en eigenlijk superwit!!)in hun ogen erg rijk uitzie. Toch is het geen grimmige sfeer hoor. Als je een kort antwoord geeft haken ze wel af..

We hebben vannacht nog niet erg veel geslapen. De temperatuur was wennen en ook de bedden. Heb inmiddels al ruzie gehad met mijn klamboe! Maar die is toch wel nodig, want Esther heeft al een paar flinke bulten opgelopen. Joyce, een soort manager van het hostel is erg aardig en wil veel voor ons doen. Esther heeft trouwens wel een streepje voor, want doordat zij al tot vier kan tellen in het Swahili heeft ze veel indruk gemaakt... Maar met Engels kunnen we ons ook aardig duidelijk maken. Alles is dus prima geregeld bij aankomst. Nu maar hopen dat het op de universiteit net zo zal zijn...

De komende dagen zullen we ons gaan inschrijven bij de universiteit en op pad gaan om een verblijfsvergunning aan te vragen... een reisvisum voor 90 dagen is namelijk niet genoeg. Ook zullen we dan eindelijk kennis maken met Dr. Makani. Dan zal ze ons vast gaan vertellen wat ze van ons onderzoeksvoorstel vond en zullen we meer te horen krijgen over onze plannen voor de komende tijd.

Op dit moment zijn we voornamelijk de stad aan het verkennen (met plattegrond, want we hebben nog niet echt een systeem ontdekt in het stratenplan) en leren we de andere mensen kennen uit het hostel. Inmiddels hebben we twee Nederlanders ontmoet (M, V), een frans meisje en een meisje uit de VS. Meestal wordt er 's avonds samen gegeten, dan gaan we met elkaar naar een restaurantje, want het is niet de bedoeling dat er zelf gekookt wordt in het hostel. En in het kader van de integratie zullen we dus ook de Afrikaanse keuken maar uit gaan proberen. Die is vast beter dan de maaltijd die we in het vliegtuig kregen!

Een volgende keer zal ik hopelijk foto's kunnen laten zien. Dan hebben jullie ook een beeld van mijn kleine kamertje (was natuurlijk ook wel wat gewend!) en de omgeving (zonnig, warm en veel verkeer)...

  • 28 Maart 2006 - 11:06

    Linda:

    Karibu in Tanzania!! Hoop dat jullie een hele fijne tijd krijgen. Dar went snel, geloof me! Oh ja, bij Steers kun je trouwens heerlijk snacken.
    Veel plezier, geniet ervan!
    Kus Lin en Miek uit Moshi

  • 28 Maart 2006 - 17:56

    Dave:

    Hai scheet.
    Volgens mij gaan jullie het wel redden daar in Dar. Gelukkig word het weer hier ook al beter (al is het nog geen 30graden) en gaan de examens tot nu toe allemaal goed. Geniet er van en ik hoop je snel weer te spreken.
    Dikke kus van mij

  • 29 Maart 2006 - 12:14

    Karin:

    Wat gaaf om je verhaal hier te lezen! Ik wil je veel succes wensen daar en vergeet niet te genieten!

    liefs, Ka

  • 29 Maart 2006 - 12:58

    Lisette:

    Hey Rianne,

    Echt leuk om je via je webside een beetje te volgen! Ben erg benieuwd naar de foto's de volgende keer. Denk dat ik dan direct achter je aan kom ;)
    Succes met het regelen van al het paierwerk daar en het opstarten van het onderzoek.

    gr Lisette

  • 29 Maart 2006 - 13:48

    Evert-Jan:

    Raaarrrrrrrr! Daar zit je dan. RRRRRRAAAAAARRRRRRRRRR. Schrijf meer want ik ben niet nieuwsgierig, maar wil wel alles weten. Al een vuurtje gestookt en op een trommel gespeeld?

  • 29 Maart 2006 - 15:02

    Enes:

    Hou Ohio Street als referentie aan voor alles wat westers is(pinnen,moevenpick hotel, Steers, winkels etc) en
    Bibi Titi oversteken om in het Aziatische deel van de stad te komen.Als jullie naar Muhimbili lopen kijk uit voor de grote plassen en links rijdende auto's maar dat had je al door geloof ik.

    Veel succes en groeten aan Dr. Makani.

  • 29 Maart 2006 - 16:48

    Anneke:

    Zo, veilig onder de evenaar aangekomen, lees ik! Bereid je voor op een paar heerlijke 'van-het-kastje-naar-de-muur' dagen bij het immigratiekantoor... Welk klein kamertje heb je bij TYCS? Doe Joyce de groeten van me.Ben benieuwd naar je eerste indrukken van Muhimbili en de mensen daar!
    Groetjes, Anneke
    ps Mannen op fietsen met zo'n mini-luchtalarm (...) kun je aanhouden voor een heerlijk waterijsje: Erg lekker en bovendien maar een paar cent! Een aanrader.

  • 29 Maart 2006 - 18:37

    Adrien:

    Lieve Rian,
    Gelukkig ben je veilig aangekomen. Heb aan je gedacht hoor afgelopen maandag. Goed te lezen dat je al aardige mensen tegen bent gekomen. Ik heb zo'n voorgevoel dat je een superleuke tijd daar gaat krijgen. Heel veel succes en we spreken elkaar!!!
    Dikke kus
    ADrien

  • 29 Maart 2006 - 19:14

    Janneke:

    TJa, blijft toch altijd vervelend om aan te komen he Rian... Gelukkig kan jij het hebben :) Oke, te flauw. Geniet ervan meis. Mocht je nog een keer een feest willen geven daar, dan heb ik nog leuke ideeen voor de aankleding. (als ze daar tenminste goudverf verkopen...) Ik denk aan je, liefs Janneke

  • 29 Maart 2006 - 22:02

    Marije:

    Hoi Rianne, ik ga je volgen in al je belevenissen! Leuk! Ik heb vanavond nog een hele leuke meeting gehad over Ghana, dus het begint nu echt goed te borrelen van binen bij me. Kwaheri!

  • 30 Maart 2006 - 08:37

    Esther:

    Hi Rian, echt heel leuk om je op deze manier te volgen, ben erg benieuwd naar foto's. Heel erg veel succes daar en veel plezier!
    Liefs Esther

  • 31 Maart 2006 - 13:08

    Marga En Patrick:

    Hoi rianne

    Wij zien dat je het al behoorlijk naar je zin hebt daar. Houden zo en we zullen je blijven volgen.
    Veel plezier daar nog,

    groetjes marga en patrick

  • 01 April 2006 - 18:28

    Oma:

    Leuk om bij je vader op de computer je berichtjes te lezen. Veel succes. Groetjes van Oma van Oa.

  • 01 April 2006 - 22:01

    Beppie:

    Hi Rianne,

    Leuk te horen dat je de eerste verkenningen in Tanzania al gedaan hebt. Er zullen zeker meer ervaringen bij komen. Ik wist niet dat je al vertrokken was. Taco en ik hebben een weekje ondergedoken gezeten in CenterParcs. Heel decadent en erg burgerlijk, maar wel lekker er ff tussenuit te zijn geweest. Tja, voor Dave is nu het lange aftellen begonnen. Ik mag er binnenkort ook weer aan geloven: Taco vertrekt maandag. Veel succes met je onderzoek en veel plezier met de stage en cultuur proeven. Overigens is het Afrikaans best te bikken: ik heb zelf in Frankfurt een keer bij een Afrikaan gegeten. Heel apart, en erg lekker. Anyway, ik lees het allemaal wel hoe jij het vindt. Groetjes en liefs, Hetty & Taco.

  • 02 April 2006 - 09:42

    Marieta:

    Hoi Rianne,

    Leuk om je eerste belevenissen en indrukken te lezen. Ik ben ook erg benieuwd naar je foto's. Geniet er vooral van!!!

    Groetjes Marieta

  • 02 April 2006 - 14:58

    Bert,Wilma,Thijs,Jop:

    Spannend allemaal hoor.
    We blijven je volgen.
    Groetjes.

  • 02 April 2006 - 16:13

    Bertine En Nico:

    Hoi Rianne,
    Fijn dat je een goede reis hebt gehad. Allemaal Spannend. Wij blijven je volgen en geniet er van.

    xxx Bertine Nico.

  • 03 April 2006 - 11:42

    Elizabeth:

    he rian, laat je het even weten als je een postadres hebt, kunnen we je gaan stalken met kaarten enzo!!!! Geniet ervan!!!
    Liefs Elizabeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dar es Salaam

Rianne

Op deze site zal ik vertellen over al onze belevenissen, zowel persoonlijk als werkgerelateerd, aan de grens van Birma in Thailand.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 28370

Voorgaande reizen:

27 Juni 2015 - 18 December 2015

Ons avontuur aan de Thai-Birmese grens

27 Maart 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: