De eerste week alweer voorbij! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Rianne Os - WaarBenJij.nu De eerste week alweer voorbij! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Rianne Os - WaarBenJij.nu

De eerste week alweer voorbij!

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

03 April 2006 | Tanzania, Dar es Salaam

Dag allemaal,

Heb ik eindelijk een internetcafe gevonden dat wel stroom heeft, heeft dat ding geen USB-poort. GRRR... Nu kan ik dus mijn hele verhaal en de foto's die ik had uitgezocht van afgelopen week niet posten. Ik heb een reisverslag gemaakt van de afgelopen dagen. Het waren echt heel bijzondere dagen en we hebben heel veel nieuwe indrukken opgedaan. Natuurlijk het hele proces van inschrijven bij de universiteit, we werden steeds van het kastje naar de muur gestuurd en het is nog steeds niet gelukt! Nu dus weer een nieuwe week en we houden vol! Het zou namelijk wel moeten lukken als we extra geld betalen, maar daar gaan we natuurlijk niet gelijk aan toegeven.

Dr. Makani is een pittige tante en heeft ons al flink aan het werk gezet. We moeten wat veranderingen aanbrengen aan ons onderzoeksvoorstel, maar we weten helemaal nog niet of het onderzoek mogelijk is. Het was namelijk de bedoeling om te gaan onderzoeken hoe aak sikkelcelziekte voorkomt in de algemene bevolking, die zouden we doen door middel van screening. Maar omdat we weer toestemming nodig zullen hebben, is het nog maar afwachten of we die op tijd zullen krijgen. Mocht het echt helemaal uit de hand lopen, heeft ze nog wel een alternatief... We zullen het dus wel zien. We hebben inmiddels ook al meegekeken op de polikliniek van het ziekenhuis en de andere hematologie-artsen ontmoet. Allemaal erg aardig en bereid om ons te helpen. We zullen die hulp ook wel nodig gaan hebben, want Swahili blijft erg lastig om te leren... En dat terwijl al het contact met de patienten in het Swahili gebeurt.

Afgelopen weekend was echt briljant. Eigenlijk meer vakantie. Vrijdagavond naar een concert van Shaggy geweest (in Nederland kent niemand hem meer, maar hier nog steeds een grote ster), zaterdag lekker wat gedronken aan het water en uit eten geweest en zondag een heerlijke dag op het strand. Met de boot zijn we naar een verlaten eilandje geweest verder in zee. Stel je de blauwe zee voor met witte stranden, rieten hutjes om in de schaduw te kunnen zitten, tussen de middag verse vis met friet, een wandeling door het bos op het eiland, een verlaten privestrandje ontdekken met superhelder water en op de terugreis naar de kust nog dolfijnen ook! Mocht je het je niet voor kunnen stellen: kom ook naar Dar es Salaam, of kijk de volgende keer naar mijn foto's. Hopelijk heb ik tegen die tijd een internetverbinding met USB-aansluiting... Want het is heerlijk om zulke verhalen te kunnen vertellen, maar je moet het gezien hebben om het te kunnen geloven.

Heb me dus ook voorgenomen op niet te klagen over mijn onderzoeksperiode hier, want de omgeving is erg mooi en bovendien zijn de avonden ook erg gezellig met de huisgenoten in het hostel. Inmiddels zit het hostel aardig vol en het is een erg gezellige groep. 's Ochtends bij het ontbijt is het al een drukke bedoeling. Ben niet echt een ochtendmens en met acht mensen aan tafel is het dan even wennen. Maar natuurlijk wel erg leuk, net als de avonden met elkaar op het terras voor het hostel.

Doordat ik gisteravond al een heel stuk geschreven had, lijkt het wel of ik alles al heb verteld... Wat ik vergeten ben komt zeker de volgende keer weer en zoals beloofd houden jullie de foto's ook nog tegoed van me.

Bedankt voor alle lieve reacties, heb nog niet veel last van heimwee (ben voornamelijk bezig met alle nieuwe indrukken te verwerken), maar ik vind het wel erg leuk om jullie reacties te lezen!

Hoe is het in Nederland trouwens?

Tot snel,

Rianne

  • 03 April 2006 - 12:31

    Manon:

    Hey Rianne,
    Super om te lezen dat het zo goed met je gaat daar! Echt leuk om je belevenissen te kunnen volgen via je site. Vanachter mn computertje op het lab in het grauwe Nederland probeer ik me de witte stranden en de blauwe zee met dolfijnen voor te stellen.. Maar dat valt toch wel tegen.. :) Toch maar wachten op de foto's dan! Veel plezier daar en geniet ervan!

  • 03 April 2006 - 19:19

    Edward En Atie:

    Hoi Rianne
    Na 2weken ook zo'n blauwe zee en spierwit strand hebben wij ook jouw site ondekt. Klinkt geweldig allemaal, maak er een fantastische tijd van en geniet ervan! We volgen je.

  • 03 April 2006 - 20:11

    Hoi-jen:

    fabulous verhalen weer, ik ken shaggy nog hoor, mr bombastic..en nog wat...geniet ervan, heb je al kleurtje?

  • 04 April 2006 - 07:07

    Evert-Jan:

    Wauw! Hopen dat je je niet mag inschrijven, want dan ik je lekker een half jaar genieten van de mooie natuur. Het klinkt echt te mooi om waar te zijn. Een Impressie van Nederland: stel je voor: een schitterend diepblauw beeldscherm, een mooie witte telefoon, ach...laat ook maar...

  • 04 April 2006 - 12:00

    Mariëlle:

    Hoi Rianne!
    Heb je site al meerdere keren bekeken, maar zal nu eindelijk ook maar eens een berichtje achterlaten. Echt lekker zeg, dat het weer zo lekker is en het land zo mooi! Ben jaloers hier achter mijn computertje.... Geniet ervan en ik zal snel weer eens een berichtje achterlaten!!

  • 04 April 2006 - 17:33

    Roland En Leandra:

    Hallo Rianne,

    Wat een geweldig avontuur, geniet ervan en we hopen dat je nog een geweldige tijd tegemoet gaat! we blijven je site volgen

  • 05 April 2006 - 14:36

    Thom:

    Hee Ossie,

    Goed om te lezen dat je veilig bent aangekomen en om te zien dat je al aardig geniet van de reis. Jammer dat jij niet op die foto's staat want volgens mij wordt er al aardig wat kattekwaad uitgehaald. En lekkere ruime kamers trouwens!

    Het onderzoek klinkt interresant, begrijp er als leek niet zo veel van maar ik denk dat het wel goed komt met die sikkelziekte!

    Veel succes met je onderzoek en ben benieuwd naar nieuwe belevenisen

    Groeten Thom

  • 06 April 2006 - 14:24

    Linda:

    Hee Rianne!!
    Leuk om je verhaal te lezen, sommige dingen kwamen me erg bekend voor:)
    Nou..wij gaan zaterdag toch nog een bus pakken richting Pangani. Blijken nu t/m dinsdag vrij te hebben. We komen trouwens 27 april naar Dar. ZIjn uitgenodigd voor een congres en we gaan er koninginnedag vieren. Dus dan zien we jullie in ieder geval! Dikke kus vanuit Moshi

  • 09 April 2006 - 09:25

    Wilma En Rien:

    hoi rian leuk om je site te lezen en zo mee te kunnen genieten van al je belevenissenwe verheugen ons al op de fotos veel succes en plezier

  • 09 April 2006 - 18:59

    Harmen:

    Ha Rianne,

    Goed om te lezen dat het genieten is daar. Ik hoop dat je ondertussen ook al vorderingen heb gemaakt op de unie. Ook al stond het vetgedrukt in m'n agenda was je vertrekdatum me toch ontschoten ontzettend stom!! Zelf vorige week met de senaat in Berlijn geweest en bewust internet gemeden. Ga je vanaf nu volgen:)!

    veel plezier!

    groeten harmen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dar es Salaam

Rianne

Op deze site zal ik vertellen over al onze belevenissen, zowel persoonlijk als werkgerelateerd, aan de grens van Birma in Thailand.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 28368

Voorgaande reizen:

27 Juni 2015 - 18 December 2015

Ons avontuur aan de Thai-Birmese grens

27 Maart 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: