Heerlijk Paasweekend gehad! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Rianne Os - WaarBenJij.nu Heerlijk Paasweekend gehad! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Rianne Os - WaarBenJij.nu

Heerlijk Paasweekend gehad!

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

18 April 2006 | Tanzania, Dar es Salaam

Weer een hele week voorbij!

Ik kan helaas nog steeds geen nieuwe vorderingen noemen wat betreft het onderzoek. We gingen een stap vooruit en vervolgens weer twee terug! Kort samengevat komt het erop neer dat alle voorbereidingen in Nederland en het werk hier in Dar voor niets zijn geweest. Het onderzoek zoals we voorgesteld hadden gaat niet door, omdat het niet mogelijk is om (op korte termijn) goedkeuring te krijgen om bloed af te nemen (hadden ze volgens ons wel eerder kunnen bedenken!!). We gaan ons nu bezighouden met het alternatief, een onderzoek naar de vruchtbaarheid van vrouwen met het Sikkelcelgen door middel van vragenlijsten voor patiënten die de kliniek van het Muhimbili ziekenhuis bezoeken. Nog steeds is er niet veel concreets over te zeggen, dus ik zal jullie niet vermoeien met alle plannen. Eerst maar zien wat hiervan terecht gaat komen.

Een kleine tegenslag dus, maar dat hebben we uitgebreid gecompenseerd door ons Paasweekend goed te besteden ;-). Dit jaar geen kerkdienst, paasbrunch en chocolade eieren… Maar met de boot naar een onbewoond eiland, drinken uit een kokosnoot, genieten van de zonsopgang en een tocht langs een van de kleine dorpjes. Ik zou eigenlijk achterwege moeten laten dat de boot naar het eiland levensgevaarlijk was (en ik me behoorlijk zeeziek voelde) en kokossap helemaal niet lekker is. Bovendien konden we in ons hutje zonder elektriciteit niet slapen vanwege de kakkerlakken en de muggen. Maar als je dat laatste allemaal vergeet, was het fantastisch en de foto’s zeggen genoeg!

Als Nederlander wil je ook wat zien van de binnenlanden, dus dan pak je de fiets en ga je erop uit! Tijdens de rit waren wij zelf de grootste attractie, want welke idioot stapt er vlak na een tropische regenbui op de fiets om vervolgens verzakt te komen zitten?! Overal zat modder en de wielen wilden niet meer draaien. Handige gids, die ons over het moeilijks begaanbare weggetje stuurt!

Inmiddels ben ik achter het adres gekomen:
TYCS Centre
P.O. Box 4836
Dar es Salaam, Tanzania

ook heb ik een tanzaniaans telefoonnummer:
+255 787 68 0688
Waarschijnlijk kan ik niet iedereen daarop bereiken en zal ik ook niet alle berichtjes kunnen ontvangen, want Celtel (de provider) is niet heel betrouwbaar. Maar goed, dat zijn we inmiddels wel gewend, want zo werkt het hier overal. Ik vind het uiteraard leuk om post te krijgen, maar maak er geen grote verdachte pakketten van, want aangezien ze hier geen bezorgservice kennen zal ik dan een hoop corruptiegeld moeten betalen om mijn pakketje ook daadwerkelijk te krijgen!

  • 18 April 2006 - 12:35

    Hoi-jen:

    Je hebt het maar zwaar Rianne, hahaha, x

  • 18 April 2006 - 14:41

    Ariadne:

    heej meiden,

    hier is het (relatief vergeleken met jou dan) ook wel lekker geweest met het paasweekend. Ook bij mij loopt nog niet alles zo als ik zou willen met onderzoek, maar dat hoort er een beetje bij geloof ik...
    Heel veel plezier nog (maar dat lukt zo te lezen en te zien wel!)

    ari

  • 19 April 2006 - 15:00

    Evert-jan:

    Schitterende foto's! En weer een sappig verhaaltje. Wat doe je 's nachts tegen kakkerlakken en beestjes? Een regenpak aantrekken?

  • 19 April 2006 - 21:46

    Jurjan:

    hee rianne,
    super dat je je zo mooi vermaakt daar. ik kan je vertellen dat ik binnenkort even jou kant op kom! van begin mei tot begin juli zit ik voor 2 maanden stage in Kenia!!!!
    het is nogal onverwachts en ik heb het zelf nog niet echt door geloof ik. immiddels wel al ingeent en een ticket geboekt...
    later meer! hoe ver is het van Dar-Es-Salaam naar Nairobi???

    groetjes!

  • 20 April 2006 - 18:39

    Marijn:

    Heey Rianne leuk hoor die verhalen, vooral over je onderzoek:P Ach nu heb je alleen maar meer tijd voor andere dingen. Dat lukt aardig als ik die fotos zo zie!
    Erg leuk allemaal,

    Veel plezier nog!

  • 21 April 2006 - 10:18

    Elizabeth:

    He Rian, super die foto's!!! Geniet ervan en blijf vooral meer foto's op de site zetten zodat we allemaal kunnen meegenieten!

  • 22 April 2006 - 18:01

    Marieta:

    Hoi Ri,

    Geen vergelijking te trekken tussen jouw paasweekend en de mijne. Ondanks alle tegenslagen geniet je wel en dat is te zien aan je foto's.
    Tot het volgende bericht.

  • 24 April 2006 - 11:59

    Johanneke:

    He Rianne, leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Hopelijk komt het onderzoek ook snel op gang. Hier gaat alles goed, voor mij nog maar twee maandjes. Liefs Johanneke

  • 24 April 2006 - 13:30

    Manon:

    Hey Rianne,
    leuk om je verhalen te lezen! Maak je maar geen zorgen over dat onderzoek, wij hebben ook alle voorbereidingen voor niks gedaan, grrr.. schijnt er idd bij te horen :( Geniet dan maar extra hard van de rest :),x

  • 24 April 2006 - 16:21

    Remco & Angela:

    Heej rianne, fijn dat alles daar goed gaat nou ja bijna alles ;-) Hier gaat alles ook zijn gangetje alleen de zon moet je nog even deze kant opsturen dan komt hier ook alles goed.
    Groetjes remco en angela

  • 25 April 2006 - 10:37

    Cobi:

    Hoi Rianne, zoals je ziet heb ik je site gevonden en ga je zeker volgen.
    Heel veel succes en geniet maar lekker. Het ziet er allemaal hardstikke leuk uit.
    Groetjes

  • 25 April 2006 - 14:21

    Claudia:

    Hé Rian! Leuk om je verhalen te lezen (heb even wat achterstallig leeswerk ingehaald:)). Nu is het net andersom en zit ik gewoon in Nederland achter mn computertje. Door je verhalen en mooie foto's gaat het gelijk weer kriebelen! Geniet ervan en blijf van die leuke verhalen schrijven!!

  • 30 April 2006 - 13:34

    Elna:

    leuk te horen dat het zo goed met je gaat!!
    Het harde studeren valt volgens mij errug mee!
    Wat een rotleven heb je!
    Wat een geweldige ervaringen maak je mee!!
    En wij zitten hier in het koude en natte Holland.
    Gisteren werd Koninginnedag gevierd en het weer was superslecht met veel regen en hier en daar een hagelbui!
    Deze week gaat het gelukkig de goede kant op en op 5 mei wordt het zelfs 24 graden.
    Dave vermaakt zich volgens mij ook wel!
    Hij gaat af en toe lekker motorrijden met Erwin en hij was ook op de verjaardag van oma.
    Heel veel plezier en kennis daar en ik hou je in de gaten via de website!
    Groetjes, Erwin, Elna en Vincent

  • 02 Mei 2006 - 10:32

    Bernadet:

    Regen...dat kennen we hier maar een klein beetje maar het zonnetje begint te schijnen. Hopen dat het zo blijft dan hebben we er het weekend ook nog wat aan. Veel plezier daar maar weer!! Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dar es Salaam

Rianne

Op deze site zal ik vertellen over al onze belevenissen, zowel persoonlijk als werkgerelateerd, aan de grens van Birma in Thailand.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 28361

Voorgaande reizen:

27 Juni 2015 - 18 December 2015

Ons avontuur aan de Thai-Birmese grens

27 Maart 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: