Safari en nog veel meer fun!! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Rianne Os - WaarBenJij.nu Safari en nog veel meer fun!! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Rianne Os - WaarBenJij.nu

Safari en nog veel meer fun!!

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

02 Mei 2006 | Tanzania, Dar es Salaam

Het duurde even voor ik weer genoeg sappige verhalen had om op de site te plaatsen. Heb namelijk een week lang alleen maar aan het onderzoek gezeten en was behoorlijk gefrustreerd vanwege alle tegenslagen waar we mee te kampen kregen. Een bibliotheek met boeken van voor 1970 die onder het stof zitten, computers zonder internetverbinding en artikelen die we niet kunnen openen… Dan vraag je je echt even af waarom we willen afstuderen in Afrika! Het had zoveel gemakkelijker gekunt…

Maar vast niet leuker! Want we hebben echt al veel bijzondere dingen gedaan. Ze hebben in Tanzania extreem veel vrije dagen, want ze vieren zowel de christelijke feestdagen als van de moslims en ook nog wat nationale feestdagen. Prima, want dat zijn mooie momenten om het land te ontdekken.

Zo ben ik de bergen ingegaan om daar te gaan wandelen. Sportief, he?! Na alle etentjes buiten de deur en gebrek aan lichaamsbeweging was het heerlijk om door de bossen te wandelen en van het uitzicht over de heuvels rond Dar te genieten. Helaas nog wel een tropische bui over me gekregen, maar dat is ook wel weer verfrissend ;-).

En uiteraard hebben we ook hier koninginnedag gevierd. En niet zomaar ergens, maar in de tuin van de ambassadeur die erg feestelijk versierd was. Speciaal voor ons heeft KLM bitterballen, rookworst, kaas, haring, paling, zalm en oranje tulpen. Eigenlijk was het een hele decadente bedoeling, maar daardoor juist ook wel weer erg leuk. En uiteraard hadden we hier beter weer dan in NL!!

En je kunt niet in Afrika zijn zonder leeuwen te spotten, dus zijn Esther, Claire (FR) en ik op safari geweest. Mikumi National Park ligt niet ver van Dar (zo’n vier uur met de bus en enorm genoten van het uitzicht) en daar hebben ze een ‘breed assortiment’ aan wilde dieren. Mikumi is niet zo bekend als de grote parken in het noorden van Tanzania, maar ze hebben er bijna alles. Zo hebben we olifanten, leeuwen, zebra’s, giraffes, antilopes, krokodillen, nijlpaarden, buffels en bavianen gezien. Uiteraard hebben we ook een uitgebreide fotosessie gehouden en ik heb belachelijk veel foto’s gemaakt (lang leve de digitale camera… ;-) )

De komende periode zullen we twee dagen in de week vragenlijsten af gaan nemen bij patienten met sikkelcelziekte die de polikliniek van het ziekenhuis bezoeken. De andere dagen houden we ons bezig met een analyse van twee laboratoriumtechnieken (HPLC en HB-electroforese voor insiders) en kijken we of er verschillen in uitkomsten zijn. Er is dus een ‘weekplanning’, maar ik kan niet uitsluiten dat het weer zal veranderen…

  • 02 Mei 2006 - 14:19

    Hoi-jen:

    He Rianne, wat leuk jullie samen te zien op een foto (Linda). Lijkt het net alsof het niets is..die 4 uurtjes reizen vind ik best lang..maar dat is daar natuurlijk helemaal niets..In NL ben je allang het land uit. Fijne hemelvaartsdag en pinksteren dan etc.. x Hoi-jen

  • 03 Mei 2006 - 12:12

    Evert:

    Je hebt al een aardig exotisch kleurtje Rianne! Gave plaatjes!

  • 07 Mei 2006 - 15:42

    Judith:

    Hee Rianne,

    Jij doet veel leuke dingen daar..wordt er nog een beetje gewerkt? Leuke foto's trouwens! Nou geniet ervan! X Judith

  • 07 Mei 2006 - 18:47

    Wilma En Rien:

    hoi rianne volgens je verhalen gaat alles prima en heb je tijd genoeg voor ontdekkingstochten leuk om de fotos te kijken die je stuurt hier wordt het ook mooi 25 graden dus je begrijpt de motor staat weinig in de schuur groetjes

  • 09 Mei 2006 - 09:18

    Adrien:

    Hey lieve rian,
    natuurlijk lees ik je verhalen op de site, echt super leuk om te lezen en die foto's om jaloers op te worden. Dave kan ook niet wachten om daar heen te gaan. Ik stuur je snel even een uitgebreide mail oké!!!
    Veel succes met je onderzoek
    Dikke kus Adrien

  • 09 Mei 2006 - 13:32

    Nienke:

    Hee meisie, echt leuk om zo je reis een heel klein beetje 'mee te beleven'! de verhalen over hier in Nederland zijn veel minder interessant :s
    hoewel ik vorige maand wel een 'spectaculair' ongelukje heb gehad met turnen: resultaat een stukje bot uit mn neus en een lichte hersenschudding :'-(
    gelukkig ben ik alweer bijna topfit, dus ben nu net als jij weer aan mijn onderzoek bezig...
    kus nienke

  • 09 Mei 2006 - 14:21

    John:

    Laat ik dan ook maar eens een reactie plaatsen op jouw website... ;-)
    Klinkt super al die feestdagen! Wel de moeite om daarvoor naar Afrika te gaan, alhoewel: pc zonder internetverbinding is ook niet alles...
    Maar veel succes nog met het onderzoek op de niet-feestdagen! grtjs John

  • 09 Mei 2006 - 15:10

    Marijn:

    Ik word zeker jaloers bij het zien van die fotos;) grappig trouwens dat je dan toch nog 'samen' koninginnedag viert! Veel plezier verder en succes met je planning!

  • 11 Mei 2006 - 09:18

    Peggy:

    Hoi Rianne
    Geweldig om op deze manier alles te kunnen volgen. Het ziet er geweldig uit, geniet ervan, je weet maar nooit of het er nog eens van komt er heen te gaan.
    Het blijft je leven lang bij, want mijn collega en twee oogartsen hebben het er nog vaak over.
    De reden dat ik nu pas reageer is omdat ik waarschijnlijk toch iets verkeerd gedaan heb, want ik kwam in de "aanmeldt-site".
    Ik blijf je volgen en zal de foto's aan de voormalige Afrika gangers laten zien.
    Geniet en succes, groetjes Peggy en de rest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dar es Salaam

Rianne

Op deze site zal ik vertellen over al onze belevenissen, zowel persoonlijk als werkgerelateerd, aan de grens van Birma in Thailand.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 28362

Voorgaande reizen:

27 Juni 2015 - 18 December 2015

Ons avontuur aan de Thai-Birmese grens

27 Maart 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: